AUTOHTONA - HRVATSKA STRANKA PRAVA
Ilica 31, 10000 Zagreb, Croatia

Mob: 099 827 65 10 E-mail: hrvatskipravasi@gmail.com
 
Početna
IZBORI 2015 TWITTER - DRAŽEN KELEMINEC IZ MEDIJA - YouTube FACEBOOK - A- HSP PREDSJEDNIŠTVO A-HSP-a
FINANCIJSKA IZVJEŠĆA

Video kanal A-HSP-a



Dražen Keleminec



Facebook A-HSP-a


Himna A-HSP-a

web
counter

Statistika

Login

Biskupi : Mediji proizvode publicitet zla 06. ožujka 2009.

 Piše: Vlado Vuruši?
 
 

ZAGREB - Komisija Hrvatske biskupske konferencije ?Iustitia et pax? donijela je izjavu o stanju u hrvatskim medijima.

?Iako je bilo za o?ekivati da ?e se mediji u svojoj veoma važnoj društvenoj ulozi povoditi i za drugim normama, osim za onima koje name?e tržišni fundamentalizam, svjedoci smo kako su interesi vlasnika i oglašiva?a za što bržim i ve?im profitom, u situaciji sve žeš?e konkurencije, stavljeni, na žalost, ispred prava ?itatelja na cjelovito, istinito i to?no informiranje. I mediji, stoga, sve više postaju žrtvom korporativnog novinarstva i svih drugih ina?ica njihove sprege s kapitalom, pa i politikom?, stoji u izjavi.

Biskupi naglašavaju kako se posljedica podre?enosti medija tržištu pretvara u fenomen ?publiciteta zla?.

Ako tržišni fundamentalizam i novac kao njegov prvi i osnovni kriterij postanu osnovica i pokreta? ure?iva?ke politike, onda idemo ususret vremenu s najopasnijom cenzurom, a to je cenzura dobra, kažu biskupi

 

?Naime, publiciranje zla, kao oblik podilaženja najnižim ljudskim porivima, oduvijek je, pa i danas, najlakši, ali i najneodgovorniji na?in privla?enja masa?, naglašavaju biskupi. Po njima, ?najve?i dio prostora u medijima zapravo je ve? pretvoren u crnu kroniku. Nerijetko su ?itave novine i informativne emisije isklju?ivo crna kronika?, zaklju?uje HBK. No, oni smatraju kako metodologija ?publiciteta zla? nije vo?ena željom za raskrinkavanjem zla, ve? proizvodi kontraproduktivan efekt - ?zlo se još više poti?e?.

?Mediji potenciraju zlo izmišljaju?i doga?aje i tako obezvre?uju žrtve, dovode?i u pitanje njihovo ljudsko dostojanstvo, pravo na privatnost, ruše?i istovremeno temeljne eti?ke i zakonske norme?, stoji u izjavi. ?Iznošenjem imena osumnji?enih od strane nadležnih institucija, što se, na žalost, ?esto ?ini, ozbiljno se ugrožavaju njihova ljudska prava, napose na?elo ?pretpostavka nevinosti?, pri ?emu mediji u izvješ?ima i komentarima nerijetko preuzimaju i ulogu pravosudnih tijela?.

Najve?i dio prostora u medijima zapravo je ve? pretvoren u crnu kroniku. Nerijetko su ?itave novine i informativne emisije isklju?ivo crna kronika

?Metoda publiciteta zla o?ituje se i u ignoriranju demantija. Na taj se na?in marginalizira istina koja opovrgava medijski raširene lažne tvrdnje?, stoji nadalje u izjavi.

Osvrnuli su se i na problematiku ?medijskog reketa? u kojem se od institucija ili osoba traži novac u zamjenu za ?korektno pisanje? ili prešu?ivanje.

?U svemu tome, pod pritiskom izdava?a, vlasnika medija i kapitala, sve više trpi novinarska struka i op?enito novinari od kojih se zahtijeva ?lojalnost? takvoj metodologiji, pa novinari, nerijetko protiv svoje volje i(li) egzistencijalno pritisnuti, postaju pla?enici zla?, izri?iti su biskupi.

?Ako tržišni fundamentalizam i novac kao prvi njegov osnovni kriterij postane osnovica i pokreta? ure?iva?ke politike, onda idemo ususret vremenu s najopasnijom cenzurom, a to je cenzura dobra. Naime, radi se o uskra?ivanju prava javnosti na informaciju o dobru ili o marginaliziranju dobra, pri ?emu se društvo pretvara u reketarenje zlom svih protiv svih?, kažu u izjavi, predlažu?i da se mediji i njihovi vlasnici moraju suprotstaviti ?tržišnom fundamentalizmu? kao i njegovu produktu ?reketarenja zlom? u društvu.

...

"Boj se Boga, čini pravo, nikoga se ne plaši."
Dr. Ante Starčvić
Ante Paradžik